|
Tudásközpont
5 tulajdonság, amitől boldogabbak leszünk
Szakértők által bizonyított tény, hogy azok az emberek, akik nemcsak szakmai, hanem magánéletükkel is elégedettek, gyerekkorban szerzett tulajdonságokkal rendelkeznek. De vajon melyek ezek a tulajdonságok? Másokba vetett bizalom; Türelem; Felelősségvállalás; Empátia; Önállóság.
Bővebben
Másokba vetett bizalom
A másokba vetett bizalom nagyon jó alapokat nyújthat az életben. Általa könnyebben tudunk kapcsolatokat építeni és nagyobb magabiztossággal haladhatunk az utunkon. Ennek építését azonban már kisgyermekkorban el kell kezdeni a szülőknek: az együtt töltött idő, a gyerekre való odafigyelés, eredményeinek elismerése és a közös rituálék – mint a lefekvés előtti olvasás vagy a közös étkezések – bevezetése mind sokat számítanak a bizalom kialakításában. Érdemes ezt észben tartanotok.
Türelem
Örök igazság, hogy a jót nemcsak kiérdemelni kell, hanem kivárni is. A gyerekek, akik korán türelmet tanulnak, nagyobb valószínűséggel kitartóbbak lesznek céljaik elérésében, ez pedig sikeresebbé és függetlenebbé teszi őket. A titok kulcsa a jó példa: ha a gyerekek azt látják, hogy hamar felidegesítitek magatokat a reggeli dugó miatt, vagy azon, hogy túl hosszú a sor a közértben, nagy eséllyel továbbviszik a rossz beidegződést, és türelmetlen felnőttek lesznek. Igyekezzetek tehát olyan pozitív viselkedési mintákat közvetíteni feléjük, amiket magukkal vihetnek a későbbiekben!
Felelősségvállalás
Az egyik legfontosabb dolog a felnőtté válás útján, hogy a gyerek megtanulja, mi az a felelősségvállalás. Adjatok először kisebb munkákat nekik – tarthatják például a merőkanalat, amíg ti az asztalra helyezitek a meleg ételt –, amitől úgy érezhetik, fontos feladatot látnak el. Ahogy nőnek, egyre „komolyabb" dolgokat bízhattok rájuk, így a takarításból is kivehetik a részüket.
Empátia
A sikeres kapcsolatok és az egyéni fejlődés kulcsa. Az empátiára nevelés egyik leghatásosabb módja pedig az érzékenyítés. A gyerekek hajlamosak gonoszkodni a másikkal, ilyenkor azonban fontos felhívni a figyelmüket például azzal, hogy megkérdezitek, ők hogyan éreznék magukat hasonló helyzetben. De meséken keresztül is megmutathatjátok nekik a jó példát, ha kidomborítjátok a benne szereplő hősök hányattatott helyzetét vagy azt, milyen sok szenvedést kellet elviselniük egy-egy gonosztevő miatt.
Önállóság
Azzal, hogy a gyerekeiteket önállóságra tanítjátok, egy olyan belső iránytűt adtok a kezükbe, melynek segítségével magabiztosabban hoznak majd döntéseket, és könnyebben oldják meg a problémákat is. Hogyan segíthettek nekik ebben? Kezdetben apró lépésekkel: engedjétek, hogy abban döntsenek, mit vegyenek fel, vagy milyen ételből ennének a közös étkezésekkor. Egy-egy ilyen gesztus a szülők részéről az első jele annak, hogy tudomásul veszik a választásukat.
Forrás: Parents.com
A tanácsadó
Magam a néhány hét alatt produkált közel 200 regisztrációt meglepő módon nem szőnyegbombázással (megosztásokkal és körlevelekkel) szereztem, hanem csetelés közben. Egy este alatt akár 5-6 regisztráció is könnyen begyűjthető, amely (még ha ingyenes is) az emberek MLM-ben szerzett negatív élményei miatt nem is olyan egyszerű, mint hinnénk.
Van egy trükk, amellyel senkinek sem ártunk, de amely mindkét fél - te és ismerősöd - számára is előnyös végkifejlettel bír.
Bővebben
A cél - minden gyanakvása ellenére - átsegíteni ismerősét az első lépésen, a regisztráción. Ezt követően a kedvezményes ajánlatok már megteszik a dolgukat és felkeltik az érdeklődést emberünkben.
A legtöbbünkben ott van a fontosság érzése és mi mással erősítenénk ezt ismerőseinkben, mint ha a véleményüket, a tanácsukat kérjük?
"Van pár olcsónak tűnő mobil tarifa. Ha megkérlek, megnéznéd nekem, mi a véleményed róla, a percdíjakról? Itt a link, lehet ingyenesen regisztrálni és máris hozzáférsz. Érdekel a véleményed. "
Ötből négyen készséggel segítenek majd. :)
Matt egy lépésben
"Én erre nem vagyok alkalmas", "én ezt nem tudnám csinálni".
Ki ne találkozott volna ezekkel a mondatokkal? Persze, hogy én magam is. Komoly tárgyalópartner esetében van értelme a logikának és az észérveknek, itt azonban felejtős, értelmetlen! Jön a dupla vagy semmi!
Megmutatom, milyen reakciókkal lehet mattot adni egy lépésben.
Bővebben
- Nem vagy alkalmas? Igazából mire? Olcsóbban vásárolni? Mitől nem vagy Te alkalmas kedvezmények igénybevételére?
- Nem tudnád csinálni? Mit? Olcsóbb mobil tarifacsomagra váltani? A mostani szerződésedet ki kötötte? A törvényes képviselőd?
- Mi okoz nehézséget? Egy kedvezménykártya felmutatása a vásárláskor csak nem lehet olyan nagy kihívás. Vagy egy regisztrációs ürlap okoz nehézséget? Biztosan van valaki a családban, aki segít kitölteni az adataidat.
Kimondatás
Egy jó kérdés nem csupán érdeklődés felkeltő tartalma miatt, rávezető eszközként hatékony. Hatalmas ereje van azon kijelentéseknek, amit nem te mondasz ki, hanem tárgyalópartnereddel fogalmaztatsz meg. Íme egy egyszerű példa!
Bővebben
A.) Ön jelenti ki:
"Véleményem szerint sokkal jobb egy olyan hirdetés, amit nem kell neked előre megfinanszíroznod, hiszen így az kockázat-mentes."
B.) Ugyanezt a tárgyalópartnerrel mondatja ki, ez már egyfajta elő-kötés, döntésen való átsegítés:
"Melyik hirdetési forma a szimpatikusabb számodra?
A hagyományos reklám, amelynek van egy fix, a megrendelésben megfogalmazott díja, így pontosan tervezhető költséget jelent, amely viszont független annak utólagos eredményétől vagy épp eredménytelenségétől, vagy egy olyan konstrukció, amelyben nem kell előre megfinanszíroznod a megjelenés árát, költséged csak eredmény esetén, a közvetített, üzletedben ténylegesen megjelenő vásárlók illetve sikeres vásárlások után van?
(Eddig melyik volt a jellemzőbb az esetedben?)"
Gyanítható, hogy tárgyalópartnere melyik megjelenési formával szimpatizál inkább. Miután ezt Ő mondta ki, vajon mennyire lesz kihívás egy ingyenes regisztrációt megejteni vele, amivel azonnal egy 1 milliós piacot ér el egyetlen forint beruházása nélkül? :)
A rávezető kérdések sora folytatható:
-
Érdekelne egy újabb bevételi forrás lehetősége a meglévő vásárlóköröd után?
-
Mit szólnál egy olyan alkalmazotti többlet-juttatásnak, amely neked, mint munkáltatónak egy filléredbe sem kerül?
-
stb.
A válldobás
Bárki, aki dolgozott valaha hálózatépítésben, az ismeri a szponzorok, menedzserek egyik első instrukcióját: "Állíts össze címlistát!". Persze érthető, hogy valahogy el kell indulni és az regisztráció csak megkeresésből születik, mégis ilyenkor remeg meg az újonc térde, "vajon hogyan fogom barátaimat megkeresni anélkül, hogy elküldjenek a fenébe". Senki nem szereti a visszautasítást, főleg megbolygatni az addig sikeresen ápolt rokoni szálakat és baráti kapcsolatokat.
A folytatásban megosztásra kerül 2 módszer, amikkel elkerülhető a kényelmetlen szituáció az ismerősökkel. Az első szerint állítsd össze a listád, majd felejtsd el azt, a másik még meglepőbb: Hogy érheted el, hogy ismerőseid kérdezzenek rá az ajánlatra és érdeklődjenek annak részleteiről!
Bővebben
Az ismerősökkel folytatott üzleti találkozók kudarcának egyik fő oka, hogy szakmailag Ön nem hiteles. Ismerik és tisztelik akár 20 éve mint pedagógust, fantasztikus szakácsot vagy épp a család és az egész rokonság féltve őrzött autószerelőjét de most megjelenik, mint tanácsadó vagy épp üzletviteli szakértő. Nem nagy kockázat megjósolni, hogy legfeljebb azért vásárolnak, illetve lépnek be bármibe is, hogy segítsenek: "szegény Margitkának legyen má' meg az a havi kvóta, nehogy kirúgják".
Hogy kerülheti el a problémát?
Annak idején az én csapatomban címlistát cseréltettem. Így olyan környezetben jelenik meg, ahol nincsenek előítéletek Önnel szemben és ha nem jön össze a bolt, akkor is megmaradnak a barátai. Akivel listát cserél, az természetesen beajánlja Önt, összehozza a találkozót:
"Találkoztam egy ismerősömmel, említett nekem egy... Megkérem, hogy ha tud, szorítson egy kis időt és segít..."
Ezzel a megoldással mindketten tiszta lappal indulnak és ha esetleg "bénázik" is, az messze nem olyan kényelmetlen, mint ha saját rokonok, ismerősök vagy üzleti partnerek előtt tenné. :)
Igen ám, de mi van akkor, ha makacsul szeretne saját maga jót tenni és segíteni anyagilag kiszolgáltatott barátain, ám a magyar emberben az éhségérzetnél erősebb a "beszervezés"-től való félelem?
Tudjuk, hogy amit adni akarunk az embereknek, az nem kell, amiről viszont lemaradhatnak, amiből kihagyják őket, na azért szentségelni képesek meg kepeszteni. Ezért ne ajánljon neki semmiféle előnyös terméket vagy lehetőséget, várja meg, amíg Ő maga kérdez rá. (Itt biztos felmerült Önben, hogy hát mégsem várhatja meg, amíg észreveszi, hogy a Hajógyári és a Csepel szigetek helyett már a Kajmán szigetekre jár pecázni és Maruti helyett Lexussal parkol le az ovi előtt. Itt szó sincs a hitelesség felépítéséről, térjünk vissza az előző gondolatra: amit felkínálnak, nem kell, amiből kihagyják, az viszont már igen.)
Akkor mégis hogyan, mivel közelítse meg?
Íme a kulcsmondat, amely után, ha ügyesen vezeti elő, borítékolt a siker és Ő fog érdeklődni:
"Ha van olyan ismerősöd, aki sokat mobilozik, akár munkája kapcsán, irányítsd hozzám, megoldjuk a 10 forint körüli percdíjat, akár hűségidő nélkül!"
Egy havi jutalékomat felteszem rá, hogy rákérdez: "Hogyan lehet ilyen percdíjat elérni?"
Igen, ilyen az emberi természet. :)
A hasonló felvezetések lehetősége végtelen. Pl:
"Ha tudsz valakit, aki sokat autózik, add meg neki az email címem, akár 8 forinttal is tankolhat listaár alatt"
Borítékolható a visszakérdezés: "Ez bárkinek lehet?", "Van mennyiséghez kötve?" "Melyik kútnál?"
És igen, Ő érdeklődik Önnél. :)
Triplázás egy lépésben
A közvetlenül hozzád regisztrált személyek éves tagdíj befizetési után egyenként és alkalmanként (az évfordulós meghosszabbításkor) 500 Ft juttatás jár. Ezt az összeget családi bevétel szintjén könnyedén megháromszorozhatod.
Az új regisztráltakat ne közvetlenül magadhoz kapcsoljd, hanem egy egyszerű átmozgatással a hozzád regisztrált házastársadhoz vagy gyermekedhez csatold, azaz saját második mélységedbe. Az így született új tagságból így mindketten részesedtek, ráadásul dupla összeggel: 1.000 + 500 az máris 1.500 Ft bevétel családi szinten!
Ezzel a módszerrel egyazon tagdíjbefizetés után tehát egyszerre többen is profitálhatnak. Logikus tehát, hogy saját magad után érdemes sebtiben regisztráltatni saját családtagjaid is, mivel az azokhoz kapcsolt tagok után többen is bevételhez jutnak!
Fedőakció
A világ legősibb és leghatékonyabb ügyfélszerző eszköze a szájról-szájra terjedő reklám, mely hitelességének egyik kulcsa, hogy az ajánló fél semmiféle érdekeltségi viszonyban nem áll a kereskedővel illetve szolgáltatóval. Egy hálózati üzletben azonban a vásárló közvetlenül, anyagilag is érdekelt újabb vásárlók megszólításában, így oda a hitelességet biztosító pártatlanság.
Van azonban egy olyan megoldás, amellyel teljesen elfedhetjük anyagi érdekeltségünket, megelőzve ezzel a fenti problémát.
Bővebben
A weboldalakon elhelyezett meghívó linkek és bannerek a legegyszerűbb eszközei az Egyesületi előnyök népszerűsítésének, a tagság szélesítésének, ráadásul kézenfekvő, hogy a kártyaelfogadó, azaz kedvezményadó üzlet maga is kínál vásárlói számára kedvezménykártyát.
Ha tehát el szeretné kerülni, hogy a lehetőséget saját ajánlatként tálalva ismerősei elutasítsák, egyszerűen küldje őket valamely, az Ön érdekeltségébe tartozó webhelyre és ezzel regisztrációs linkre.
"Nézd csak! Ezen az oldalon regisztrálhatsz egy halom kedvezményre, van olcsó mobil-tarifa... Még egymással is ingyen tudnánk beszélgetni"
Ezzel a húzással Ön máris nem saját ajánlatként tálalja a kedvezményeket, hanem egy neten lelt érdekes információként, ráadásul az üzlettulajdonost is motiválja a kezdeti siker! :)
Oszd meg és uralkodj!
A "Divide et impera!" azaz "Oszd meg és uralkodj!" elvét természetesen mi nem a Rómaiakhoz hasonlóan alkalmazzuk. Az uralkodás nem a hatalom mások feletti gyakorlását, hanem a saját mindennapos anyagi nehézségeinken történő felülemelkedést jelenti.
Az MLM építés klasszikus iskoláját egyre inkább az online marketing eszközök eredményes alkalmazása váltja fel.
Bővebben
Előadás helyett megosztás
Folyamatosan kerülnek fel a internetre azok a közérthető, figyelem felkeltő anyagok, prezentációk, amelyek szükségtelenné teszik ismerősök elrángatását az előadótermekbe. Ezen weben elhelyezett anyagok megosztásának pedig kiváló eszközei a közösségi oldalak. A közösség és ezzel együtt a jövedelem építése tehát mára leginkább rutin adminisztrációs lépések sorozata, a mások számára értékes, megoldás értékű információk megosztását jelenti.
Nem véletlenül készült több képi és videó anyag, ezek részben különböző célcsoporthoz szólnak és néhány eltérő üzenettel is bír. Lehetőségünk van rendszeresen, néhány naponta, egy-egy újabb megosztással ismét megjelenni ismerőseink üzenőfalán illetve postafiókjában, így nagyobb eséllyel sikerül a figyelem és az érdeklődés felkeltése.
Például a kedvezményes telekommunikációs ajánlat hirdetését követően pár nappal megoszthatjuk valamely kis videót, amelyet a másik héten követhet a kedvezményekről szóló reklámanyag. Nem tudhatjuk, hogy kinek melyik szolgáltatás-elem kelti majd fel a figyelmét, illetve hogy kit és mikor találunk épp a legnyitottabb, leginkább fogékony időszakában. :)
Üzenet sablonok, formalevelek
Ma, az információs társadalom korában, a közösségi oldalak elterjedésével egyszerűnek tűnik megosztani az oldalon taglalt lehetőségeket, azonban eredményeinket jelentősen ronthatja néhány tipikus hiba, amelyet kezdő üzletépítők elkövetnek. Megvizsgálunk néhány hibát, és a következőkben pár üzenetsablonnal és formalevéllel is ötleteket adunk a megkereséshez.
Bővebben
Támogatóktól függ? Így nem!
Számos alapítvány és egyesület egyensúlyoz a működésképtelenség határán, kötéltáncukat a támogatóikat is sújtó gazdasági válság szele nehezíti. További nehézség, hogy a támogatói pénzektől függő közösségek nem rendelkeznek marketing koncepcióval, az adományokért cserébe a köszöneten és hálán túl mással nem szolgálhatnak segítőik felé.
Bővebben
Affiliate program, azaz váltsa bevételre látogatottságát!
Az affiliate partner-program lényege, hogy az adott webhely tulajdonosa, az oldalán elhelyezett hirdetésből származó vásárlások illetve megrendelések bevételéből részesedik. Jól jár a hirdető, hiszen ajánlatát számtalan további weboldalon szerepeltetheti előzetes befektetés nélkül, kockázatmentesen és profitál az is, aki felületet biztosít a hirdetéshez, hiszen rendszeres bevételre számíthat üzletpartnerétől.
Természetesen a rendszer alapja a nyomon követhetőség, így az affiliate partner folyamatosan nyomon követheti a saját weboldaláról indított átkattintásokat, valamint az abból származó vásárlásokat és az ezek után járó jutalékot.
Bővebben
Amennyiben Ön is rendelkezik saját webhellyel, legyen az céges honlap vagy egy privát oldal, rajongói vagy baráti közösség lapja, blog, webáruház, stb., egy néhány perces rutin adminisztrációval publikálhatja bannereink egyikét. Ettől kezdve minden olyan Egyesületi tag után, aki az Ön weboldaláról érkezve regisztrált, rendszeres jövedelemre számíthat, mivel az évente, a tagságok meghosszabbításával is jár.
Néhány megoldás jelentősen javíthatja az átkattintások számát: a nyitólapon, feltűnő helyen elhelyezett banner-hirdetés, megosztás a közösségi oldalon, hírlevélben, stb.
Az alábbi lépésekkel pár perc alatt bekapcsolja új jövedelemforrását:
-
Regisztráció magán vagy jogi személyként az Egyesület weboldalán.
-
A kiválasztott banner elhelyezése a saját webhelyen (módosítva a forráskódban szereplő meghívó kódot a saját azonosítójára).
-
Az átkattintásokból származó regisztrációk és tagdíj befizetések nyomon követése.
Ne felejtse el időben aktiválni saját tagságát, hiszen addig nem részesülhet a tagdíj-befizetésekből, amíg csak regisztrált státusszal rendelkezik!
Hálózat vagy Piramis
MLM. Csupán egy, az ezernyi hárombetűs rövidítés közül, de talán az egyetlen, amely csupán a kiejtésével képes indulatokat felkorbácsolni. Vannak, akik vakon követik és már-már ijesztő fanatizmussal hirdetik igéjét és erőszakos módszereikkel igyekeznek a „hitetleneket” megtéríteni és vannak, akik – pont ezért – nem egy bizonyítottan működő gazdasági modellt látnak benne, hanem egy ijesztő és kerülendő „vallást”, a sátán eszközét.
Tény: A hálózati értékesítés egy olyan módszer, amely százmillióknak adott esélyt a felemelkedésre, ez mégis csak 1-2 százalékuknak sikerült. Mivel mindenki ugyanolyan esélyekkel indul, nem a termék vagy a piaci környezet miatt lesznek egyesek sikeresek, míg mások kudarcot vallanak, egész egyszerűen másképpen művelik, mint a többség.
Bővebben
A piramis
„Rabok legyünk vagy szabadok”
Azok akik alkalmazottként dolgoznak, minden valószínűség szerint egy hivatali vagy vállalati piramis részei. A csúcsán az egyszemélyű vezetővel, akik alatt helyettesei helyezkednek el és így tovább, fentről lefelé szélesednek az egyes rétegek, a legszélesebb réteget az alul elhelyezkedő, szorgos dolgozók alkotják. Az Ő jövedelmüket a piramisban elfoglalt alacsony pozíciójuk, gyakorlatilag a felettük állók határozzák meg és ez a fizetés ritkán arányos a befektetett munka mennyiségével. Sőt! Amíg pont az alsó szinteken dolgozók értékteremtése biztosítja a bevételt, a profitot a rendszer egésze számára, addig a fent elhelyezkedők többszörösét viszik haza a vállalati piramis alján dolgozók fizetésének.
Vajon a piramis tetején lévő emberek dolgoznak a legtöbbet? Ők végzik a legkeményebb munkát? Őket nyomasztják a halmozódó túlórák és vajon rajtuk csapódnak le a cégre nehezedő nyomás terhei? Közel sem!
Nos, hát ez lenne az a rendszer, amelybe a legtöbben kapaszkodnak.
A hálózat
A network marketinget azok hasonlítják egy piramishoz, akik nem látják át a két rendszer közötti jelentős különbséget, így a hasonlat erősen sántít. A nevében is benne van HÁLÓzati értékesítés, azaz inkább hasonlít egy hálóhoz, mint egy fentről-lefelé szélesedő struktúrára. A termékét MLM-ben piacra bocsátó cég vevői továbbajánlása eszközével bővíti saját vásárlókörét, a résztvevők jövedelmét azonban nem a rendszerben elfoglalt pozíciójuk határozza meg és nem is azok keresnek a legtöbbet, akik hamarabb kapcsolódtak.
"Nem az a legjobb kerékpáros, aki a legrégebben biciklizik!"
A hálózati értékesítésben a tévhittel ellentétben - nem számít mikor vagy hova csatlakozik valaki. A vállalati pozícióval ellentétben itt a fizetést nem befolyásolja, hogy mennyire van valaki jóban a tulajdonosokkal, mennyire nagy a szája vagy milyen rövid a szoknyája. Egyetlen dolog számít csupán, hogy az információk megosztásával, a továbbajánlás eszközével mekkora vásárlókörrel, milyen többletforgalommal növeli a vállalatot. Mindenki az általa valójában épített üzleti forgalom arányában részesül, semmi más nem számít. A nap bármely percében áttekinthető és nyomon követhető a résztvevők számára a közreműködésükkel létrejött forgalom-növekedés és az ez alapján, ebből számolt juttatások. Nem tudok elképzelni ennél korrektebb üzletet, a network marketing a legigazságosabb elszámolási és juttatás rendszer, amely létezik.
„A profit jobb, mint a munkabér”
Jim Rohn
De a teljesítményarányos jutatásnál létezik sokkal vonzóbb eleme is a hálózati jövedelemnek. Amíg egy vállalati rendszerben csak addig számíthat valaki juttatásra, amíg abban aktívan dolgozik, utóbbiban ha valaki felépít egy közösséget, annak üzleti forgalma után folyamatos profitra számíthat, további munkavégzés, bármilyen aktív közreműködés nélkül! A hálózati üzlet tehát nem egyszerűen pénzt, hanem szabadságot biztosít.
"A pénz nem boldogít. Ebben van némi igazság. De a pénzen megvehetem magamnak az időt,
hogy azt tegyem, amit szeretek,
és megfizessek másokat, hogy megtegyék azt, amit gyűlölök."
Robert Kiyosaki
Donald Trump, Amerika egyik leggazdagabb embere részt vett David Leterman TV-show műsorában. Dave megkérdezte, mit tenne, ha most mindenét elvesztené és mindent elölről kellene kezdenie, Trump így válaszolt: "Keresnék magamnak egy jó kis MLM társaságot és azonnal munkához látnék." Amikor a közönség kifütyülte, komoly arccal hozzájuk fordult és ezt mondta: " Látják pont ezért vagyok én itt fent és Önök ott lent."
|
|
2010-2024 © NET Okatási és Kulturális Egyesület
A weblap tartalmának másolása és módosítása tilos, kivéve az erre a célra készített oldalak tartalma.
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
|